lauantai 2. toukokuuta 2015

Suuntana Australia

Hei! Olen lukiolaistyttö, joka suuntaa heinäkuussa maapallon toiselle puolelle, Australiaan. Tarkkaa paikkaa ei ole vielä tiedossa, joten aika jännityksissä täällä ollaan.

Vaihtoon lähtö on ollut pitkään unelmani ja olen toivonut voivani totetuttaa sen jonakin päivänä. Isäni on ollut vaihdossa, ja hänellä on todella hyviä kokemuksia siitä. Kävimme jopa tapaamassa hänen host-perhettä Jenkeissä ja hekin kävivät täällä Suomessa. Isän kokemuksetja oma kiinnostus eri kulttureita kohtaan saivat minut hakemaan vaihtariksi ja nyt se lähtö on todella lähellä. Fiilikset ovat uskomattomat. Ei tätä vielä oikeen todeksi otakaan.

Kaikki kävi itselläni niin nopeasti. Olin jättänyt hakemisen viime tipaan, koska rakas harrastukseni vei paljon aikaa ja en tiennyt haluanko lähteä juuri nyt. Olin kuitenkin hakenut United World Collage stipendi-ohjelmaan ja lopulta sieltä tuli hylkäävä vastaus. Sen innoittamana älysin, että minun on pakko päästä jotenkin muuten opiskelemaan ulkomaille. Olin valmistautunut lähtemään vasta lukion toisen vuoden jälkeen, mutta selatessani eri vaihto-oppilasjärestöjen sivuja huomasin Exploriuksen hakevan viimeisiä opiskelijoita kesän Australian lähtöön. Niin laitoin hakemuksen sisään helmikuun lopussa. Viikossa sain kuulla pääsystäni ohjelmaan mukaan vieläpä syntymäpäivänäni, ja siinä sitä sitten olitiin. Paras synttäriyllätys ikinä! :) Niin alkoi hakupaketin täyttö heti pikimmiten. Sain täyttöaikaa 10 päivää, vaikka yleensä siihen käytetään aikaa noin yksi kuukausi. Äkkiä lääkäriin ja rokotuksiin. Siitä selvittiin kuitenkin kunnialla ja jopa etuajassa.

Nyt vain odotellaan. Toivottavasti informaatiota tulee ennen lähtöpäivää ;)

<3 Airi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti